
Najważniejsze informacje:
Baza Mistrzostw będzie w jednej ze szkół w Pionkach koło Radomia.
Termin: 17-19.10.2025
Wpisowe: 70 PLN / osoba
Pełna drużyna składka się z sześciu zespołów, które wystartują w różnych kategoriach:
- TD lub TM [dzieci i młodzież ze szkół podstawowych]- 1 zespół
 - TJ [młodzież ze szkół ponad podstawowych]- 1 zespół
 - TS – [dorośli] 1 zespół
 - TI – [rower + kajaki] 1 zespół
 - TD/TM/TJ/TS/TI 2 zespoły
 - TD/TM/TJ/TS/TI dwa dodatkowe zespoły. Drużyna sama wybiera, w której kategorii chce wystawić więcej przedstawicieli.
 
Publikujemy wyniki:
Szczegóły w regulaminie
📋 Formularz zgłoszeniowy: kliknij tutaj
CZYM SĄ MARSZE NA ORIENTACJĘ?
Uczestnik rajdu otrzymuje specjalną mapę lasu lub miasta, za jej pomocą musi dojść we wskazane miejsca i potwierdzić swoją obecność – to chyba najszybsza definicja Turystycznych Marszów na Orientację.
Aby rajd był ciekawy dla wszystkich uczestników, przygotowano różne trasy i kategorie. Podział wynika ze stopnia doświadczenia uczestnika rajdu, dzięki czemu każdy może znaleźć trasę dla siebie.
Rajd nosi dumną nazwę Drużynowe Mistrzostwa Polski w Turystycznych Marszach na Orientację. Zapraszamy do udziału wszystkich, a więc:
- Nowicjuszy, wybierz kategorię lub etap, a my zapewnimy krótkie szkolenie wprowadzające.
 - Turystów z doświadczeniem – skoro już znacie zabawę z mapą, może namówicie znajomych i stworzycie drużynę?
 - Drużyny reprezentujące ino środowiska z całej Polski. liczymy na obecność drużyn z: Dolnego Śląska, Kujawsko-Pomorskiego, Małopolski, Podkarpacia, Pomorza Gdańskiego, Radomia, Radzynia Podlaskiego, Szczecina, Śląska, Warszawy, Wielkopolski… i wielu innych!
 
Baza rajdu mieścić się będzie w jednej ze szkół w Pionkach – mieście położonym na wschód od Radomia.
Dla chętnych oferujemy noclegi od piątku do niedzieli – ale udział w rajdzie nie wymaga nocowania.
Każdy z Was może wziąć udział w dowolnej liczbie etapów. Zapraszamy do udziału całe rodziny, uczniów, studentów i osoby dorosłe.
Czekają na Was:
- tradycyjne etapy piesze,
 - etap kajakowy,
 - oraz dwa etapy rowerowe.
 
Wszystkie trasy zostaną dostosowane do możliwości uczestników – od początkujących po zaawansowanych.
Serdecznie zapraszamy do udziału – niech to będzie rajd, który zapamiętacie na długo!
DRUŻYNA:
Pełna drużyna składka się z sześciu zespołów, które wystartują w różnych kategoriach:
TD lub TM [dzieci i młodzież ze szkół podstawowych]- 1 zespół
TJ [młodzież ze szkół ponadpodstawowych]- 1 zespół
TS – [dorośli] 1 zespół
TI – [rower + kajaki] 1 zespół
TD/TM/TJ/TS/TI 2 zespoły
TD/TM/TJ/TS/TI dwa dodatkowe zespoły. Drużyna sama wybiera, w której kategorii chce wystawić więcej zespołów.
Łącznie 6 zespołów, każdy 1-3 osobowy. Czyli drużyna składa się od 6 do 18 osób.
Dopuszcza się udział drużyn niekompletnych.
Dopuszcza się udział zespołów jednoosobowych na trasach pieszych.
Dopuszcza się udział trzech zawodników rezerwowych. Zmianę należy zgłosić przed startem danego etapu.
W kategorii TI przynajmniej jedna osoba musi być dorosła.
PROGRAM IMPREZY:
Piątek 17 października 2025
Premiera krajoznawczych tras na orientację:
Radom fabryka Łucznik (około 500 metrów od stacji kolejkowej Radom Główny)
Radom Plac Konstytucji 3 Maja
Radom Tam gdzie Mickiewicz, Moniuszko i Piłsudski spotykają Sienkiewicza
pewnie będzie ich więcej…
17:00 przyjmowanie uczestników w bazie
21.30 śpiewać każdy może, spotkanie integracyjne w bazie rajdu
Sobota 18 października 2025
07.30 rozpoczęcie Mistrzostw
09:00 start etapu pierwszego wszystkich kategorii
19.00 start etapu nocnego wszystkich kategorii
22.00 śpiewać każdy może, spotkanie integracyjne w bazie rajdu
Niedziela 19 października 2025
10.00 uroczyste zakończenie Mistrzostw
MIEJSCE I TERMIN IMPREZY:
17-19 października 2025 roku Pionki koło Radomia.
Pionki to miasto otoczone lasami Puszczy Kozienickiej. Baza położona jest obok stacji kolejowej Pionki Zachodnie. Dojedziecie tutaj lokalnymi pociągami Kolei Mazowieckich (linia Radom – Dęblin) oraz dalekobieżnymi składami IC. Pionki posiadają bezpośrednie połączenie z: Katowicami, Krakowem, Lublinem, Poznaniem, Radomiem, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem.
ORGANIZATOR:
PTTK Oddział Łucznik w Radomiu
WSPÓŁORGANIZATOR: Klub Imprez na Orientację „SKRÓTY” Radom
KOMITET ORGANIZACYJNY:
Kierownik Mistrzostw: Piotr Zgoda
Sędzia Główny: Michał Kowalczewski
Sekretariat Agata Malczewska
Promocja Żaneta Guzińska
Baza Paweł Wieczorek
Budowniczowie tras: Szymon Dec, Sławomir Frynas, Mariusz Góraj, Marek Jezierski, Michał Kowalczewski, Michał Siejko, Piotr Zgoda
TEREN ZAWODÓW:
Na kilka dni przed Mistrzostwami zostanie udostępniona mapa z lokalizacją wszystkich startów i met dla poszczególnych etapów.
Etapy będą rozgrywane głównie na terenach leśnych, o dużej ilości dróg i mikrorzeźby.
Piesze etapy dzienne będą w lasach pomiędzy Jedlnią Letnisko a Pionkami. Dojazd na start E1 pociągiem KM [wyjazd 8.30, bilet normalny 6 PLN]
Etap kajakowy odbędzie się na terenie Stawu Górnego w Pionkach. Kajak zapewnia Organizator.
Etapy rowerowe. Dojazd na start E1 pociągiem KM [wyjazd 8.30, bilet normalny 6 PLN]. Należy posiadać własny, sprawny rower [kask, oświetlenie]. Przewóz rowerów pociągami KM jest darmowy
KATEGORIE:
| 
 kategoria  | 
 TD i TM  | 
 TJ [open = TU]  | 
 TS  | 
 TI kajaki + rowery  | 
| 
 trudność trasy  | 
 Bardzo łatwa  | 
 Średnio trudna  | 
 trudna  | 
 Średnio trudna  | 
| 
 Dla kogo?  | 
 Dla początkujących pierwsze kroki z mapą  | 
 Dla średniozaawansowanych  | 
 Dla zaawansowanych  | 
 Dla średniozaawansowanych  | 
| 
 Uczestnicy Mistrzostw  | 
 TD 2012 lub młodsze TM 2009 – 2011  | 
 2010-2005  | 
 Bez względu na wiek  | 
 Bez względu na wiek  | 
| 
 zespoły  | 
 1–3 osobowe  | 
 1–3 osobowe  | 
 1–3 osobowe  | 
 1–3 osobowe (w kajaku mogą być dwie osoby)  | 
| 
 Etapy dzienne  | 
 2  | 
 2  | 
 2  | 
 1 kajak + 1 rower  | 
| 
 Etap nocny  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 1 (rower)  | 
| 
 Pkt. na OInO  | 
 3×5  | 
 3×5  | 
 3×5  | 
 3×5  | 
| 
 Przebieg trasy  | 
 -drogami -ścieżkami -bez większych przekształceń -mogą pojawić się elementy do dopasowania  | 
 -punkty kontrolne z dala od dróg -przejścia przez las na azymut -elementy do dopasowania  | 
 -wszystkie chwyty dozwolone (obroty, lustra)  | 
 Kajak: pełna mapa, punkty dostępne z wody oraz do 100m od linii brzegowej Rower: etap do 25 km długości, przejazd pomiędzy punktami po pełnej mapie. W bliskim sąsiedztwie punktów możliwe przekształcenia.  | 
ZGŁOSZENIA:
poprzez formularz internetowy: https://forms.gle/4hunA2Ywe8wF2oDW8
lub drogą elektroniczną: agata.malczewska@lucznik.org.pl zawierająca:
- Imię i nazwisko; rok rodzenia, nazwę drużyny, kategorię
 
Prosimy o zgłoszenia do 10 października 2025 roku, po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń
OPŁATA NA RZECZ REALIZACJI IMPREZY:
| 
 
  | 
 Członkowie PTTK  | 
 Niezrzeszeni  | 
|
| 
 Uczestnik rajdu wraz z noclegiem  | 
 70  | 
 90  | 
Po zgłoszeniu wpisowe, należy wpłacić na konto Oddziału Łucznik w terminie do 12 października br. z opisem przelewu: „DMP 2025 Imię i nazwisko uczestnika”:
NestBank 55 2530 0008 2039 1049 6708 0001
BAZA IMPREZY:
……
ŚWIADCZENIA:
- Medale dla trzech najlepszych Drużyn
 - Dyplomy dla trzech najlepszych zespołów w każdej kategorii.
 - Pamiątkowy kubek
 - Okolicznościowa naklejka.
 - Komplet map dla każdego uczestnika.
 - Potwierdzenie punktów do OInO oraz OTP.
 - Weryfikacja OInO (wszystkie stopnie).
 - Dwa noclegi w szkole.
 - Kiełbaska do ogniska między etapami dziennymi.
 - Stolik kawowo-herbaciany w szkole.
 
Protokół z zawodów dla zespołów (wersja PDF), należy podać adres e-mail.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Uczestnicy Marszu wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku, imienia i nazwiska
 
w relacjach zamieszczonych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatora, a także na gromadzenie tychże danych w bazach danych Organizatora zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018, poz.1000)
- Uczestnik zgadza się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144/02 poz. 1204).
 - Należy posiadać miękkie obuwie na zmianę.
 - W związku z ochroną środowiska i ograniczeniem używania plastiku, prosimy uczestników o zabranie własnych kubeczków.
 - Każdy zespół powinien posiadać: kompas oraz przybory do pisania i kreślenia, latarkę.
 - Zgłaszający jest zobowiązany ubezpieczyć uczestników. Członkowie PTTK posiadają ubezpieczenie NNW.
 - Impreza odbędzie się bez względu na pogodę.
 - Za szkody wynikłe wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.
 - Zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń.
 - Osoby zgłoszone, ale nieobecne na imprezie tracą prawo do świadczeń.
 - Na imprezie obowiązuje punktacja Komisji InO ZG PTTK.
 - Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko pod opieką dorosłego Opiekuna.
 - Obowiązkiem uczestnika jest przestrzeganie zasad Karty Turysty, Kodeksu Drogowego oraz Fair Play.
 - Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatorów.
 
