Strona radomskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego

Drużynowe Mistrzostwa Polski w Turystycznych Imprezach na Orientację

informacje ogólne o wydarzeniu

Najważniejsze informacje:

Baza Mistrzostw będzie w jednej ze szkół w Pionkach koło Radomia.

Termin: 17-19.10.2025

Wpisowe: 70 PLN / osoba

Pełna drużyna składka się z sześciu zespołów, które wystartują w różnych kategoriach:

  • TD lub TM [dzieci i młodzież ze szkół podstawowych]- 1 zespół
  • TJ [młodzież ze szkół ponad podstawowych]- 1 zespół
  • TS – [dorośli] 1 zespół
  • TI – [rower + kajaki] 1 zespół
  • TD/TM/TJ/TS/TI 2 zespoły 
  • TD/TM/TJ/TS/TI dwa dodatkowe zespoły. Drużyna sama wybiera, w której kategorii chce wystawić więcej przedstawicieli.

Publikujemy wyniki:

Szczegóły w regulaminie

📋 Formularz zgłoszeniowy: kliknij tutaj


CZYM SĄ MARSZE NA ORIENTACJĘ?

Uczestnik rajdu otrzymuje specjalną mapę lasu lub miasta, za jej pomocą musi dojść we wskazane miejsca i potwierdzić swoją obecność – to chyba najszybsza definicja Turystycznych Marszów na Orientację.

Aby rajd był ciekawy dla wszystkich uczestników, przygotowano różne trasy i kategorie. Podział wynika ze stopnia doświadczenia uczestnika rajdu, dzięki czemu każdy może znaleźć trasę dla siebie.

Rajd nosi dumną nazwę Drużynowe Mistrzostwa Polski w Turystycznych Marszach na Orientację. Zapraszamy do udziału wszystkich, a więc:

  • Nowicjuszy, wybierz kategorię lub etap, a my zapewnimy krótkie szkolenie wprowadzające.
  • Turystów z doświadczeniem – skoro już znacie zabawę z mapą, może namówicie znajomych i stworzycie drużynę?
  • Drużyny reprezentujące ino środowiska z całej Polski. liczymy na obecność drużyn z: Dolnego Śląska, Kujawsko-Pomorskiego, Małopolski, Podkarpacia, Pomorza Gdańskiego, Radomia, Radzynia Podlaskiego, Szczecina, Śląska, Warszawy, Wielkopolski… i wielu innych!

Baza rajdu mieścić się będzie w jednej ze szkół w Pionkach – mieście położonym na wschód od Radomia.
Dla chętnych oferujemy noclegi od piątku do niedzieli – ale udział w rajdzie nie wymaga nocowania.

Każdy z Was może wziąć udział w dowolnej liczbie etapów. Zapraszamy do udziału całe rodziny, uczniów, studentów i osoby dorosłe.

Czekają na Was:

  • tradycyjne etapy piesze,
  • etap kajakowy,
  • oraz dwa etapy rowerowe.

Wszystkie trasy zostaną dostosowane do możliwości uczestników – od początkujących po zaawansowanych.

Serdecznie zapraszamy do udziału – niech to będzie rajd, który zapamiętacie na długo!


DRUŻYNA:

Pełna drużyna składka się z sześciu zespołów, które wystartują w różnych kategoriach:

TD lub TM         [dzieci i młodzież ze szkół podstawowych]-              1 zespół

TJ                      [młodzież ze szkół ponadpodstawowych]-                1 zespół

TS –                   [dorośli]                                                                      1 zespół

TI –                     [rower + kajaki]                                                         1 zespół

TD/TM/TJ/TS/TI                                                                                  2 zespoły

TD/TM/TJ/TS/TI dwa dodatkowe zespoły. Drużyna sama wybiera, w której kategorii chce wystawić więcej zespołów.

Łącznie 6 zespołów, każdy 1-3 osobowy. Czyli drużyna składa się od 6 do 18 osób.

Dopuszcza się udział drużyn niekompletnych.  

Dopuszcza się udział zespołów jednoosobowych na trasach pieszych.

Dopuszcza się udział trzech zawodników rezerwowych. Zmianę należy zgłosić przed startem danego etapu.

W kategorii TI przynajmniej jedna osoba musi być dorosła.


PROGRAM IMPREZY:

Piątek 17 października 2025

Premiera krajoznawczych tras na orientację:

            Radom fabryka Łucznik (około 500 metrów od stacji kolejkowej Radom Główny)

            Radom Plac Konstytucji 3 Maja

            Radom Tam gdzie Mickiewicz, Moniuszko i Piłsudski spotykają Sienkiewicza

            pewnie będzie ich więcej…

17:00   przyjmowanie uczestników w bazie

21.30   śpiewać każdy może, spotkanie integracyjne w bazie rajdu

Sobota 18 października 2025

07.30   rozpoczęcie Mistrzostw

09:00   start etapu pierwszego wszystkich kategorii

19.00   start etapu nocnego wszystkich kategorii

22.00   śpiewać każdy może, spotkanie integracyjne w bazie rajdu

Niedziela 19 października 2025

10.00   uroczyste zakończenie Mistrzostw


MIEJSCE I TERMIN IMPREZY:

17-19 października 2025 roku Pionki koło Radomia.

Pionki to miasto otoczone lasami Puszczy Kozienickiej. Baza położona jest obok stacji kolejowej Pionki Zachodnie. Dojedziecie tutaj lokalnymi pociągami Kolei Mazowieckich (linia Radom – Dęblin) oraz dalekobieżnymi składami IC. Pionki posiadają bezpośrednie połączenie z: Katowicami, Krakowem, Lublinem, Poznaniem, Radomiem, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem.


ORGANIZATOR:   

PTTK Oddział Łucznik w Radomiu

WSPÓŁORGANIZATOR: Klub Imprez na Orientację „SKRÓTY” Radom

KOMITET ORGANIZACYJNY:

Kierownik Mistrzostw:                        Piotr Zgoda

Sędzia Główny:                      Michał Kowalczewski

Sekretariat                             Agata Malczewska

Promocja                               Żaneta Guzińska

Baza                                       Paweł Wieczorek

Budowniczowie tras:              Szymon Dec, Sławomir Frynas, Mariusz Góraj, Marek             Jezierski, Michał Kowalczewski, Michał Siejko, Piotr Zgoda


TEREN ZAWODÓW:

Na kilka dni przed Mistrzostwami zostanie udostępniona mapa z lokalizacją wszystkich startów i met dla poszczególnych etapów.

Etapy będą rozgrywane głównie na terenach leśnych, o dużej ilości dróg i mikrorzeźby.

Piesze etapy dzienne będą w lasach pomiędzy Jedlnią Letnisko a Pionkami. Dojazd na start E1 pociągiem KM [wyjazd 8.30, bilet normalny 6 PLN]

Etap kajakowy odbędzie się na terenie Stawu Górnego w Pionkach. Kajak zapewnia Organizator.

Etapy rowerowe. Dojazd na start E1 pociągiem KM [wyjazd 8.30, bilet normalny 6 PLN]. Należy posiadać własny, sprawny rower [kask, oświetlenie]. Przewóz rowerów pociągami KM jest darmowy


KATEGORIE:

kategoria

TD i TM

TJ

[open = TU]

TS

TI

kajaki + rowery

trudność trasy

Bardzo łatwa

Średnio trudna

trudna

Średnio trudna

Dla kogo?

Dla początkujących

pierwsze kroki z mapą

Dla średniozaawansowanych

Dla zaawansowanych

Dla średniozaawansowanych

Uczestnicy Mistrzostw

TD 2012 lub młodsze

TM 2009 – 2011

2010-2005

Bez względu na wiek

Bez względu na wiek

zespoły

1–3 osobowe

1–3 osobowe

1–3 osobowe

1–3 osobowe

(w kajaku mogą być dwie osoby)

Etapy dzienne

2

2

2

1 kajak + 1 rower

Etap nocny

1

1

1

1 (rower)

Pkt. na OInO

3×5

3×5

3×5

3×5

Przebieg trasy

-drogami

-ścieżkami

-bez większych przekształceń

-mogą pojawić się elementy do dopasowania

-punkty kontrolne z dala od dróg

-przejścia przez las na azymut

-elementy do dopasowania

-wszystkie chwyty dozwolone (obroty, lustra)

Kajak: pełna mapa, punkty dostępne z wody oraz do 100m od linii brzegowej

Rower: etap do 25 km długości, przejazd pomiędzy punktami po pełnej mapie. W bliskim sąsiedztwie punktów możliwe przekształcenia.

ZGŁOSZENIA:

poprzez formularz internetowy:           https://forms.gle/4hunA2Ywe8wF2oDW8

lub drogą elektroniczną:                    agata.malczewska@lucznik.org.pl zawierająca:

  • Imię i nazwisko; rok rodzenia, nazwę drużyny, kategorię

Prosimy o zgłoszenia do 10 października 2025 roku, po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń

OPŁATA NA RZECZ REALIZACJI IMPREZY:

 

Członkowie PTTK

Niezrzeszeni

 
 

Uczestnik rajdu wraz z noclegiem

70

90

 

Po zgłoszeniu wpisowe, należy wpłacić na konto Oddziału Łucznik w terminie do 12 października br. z opisem przelewu: „DMP 2025 Imię i nazwisko uczestnika”:

NestBank 55 2530 0008 2039 1049 6708 0001


BAZA IMPREZY:

           ……


ŚWIADCZENIA:

  • Medale dla trzech najlepszych Drużyn
  • Dyplomy dla trzech najlepszych zespołów w każdej kategorii.
  • Pamiątkowy kubek
  • Okolicznościowa naklejka.
  • Komplet map dla każdego uczestnika.
  • Potwierdzenie punktów do OInO oraz OTP.
  • Weryfikacja OInO (wszystkie stopnie).
  • Dwa noclegi w szkole.
  • Kiełbaska do ogniska między etapami dziennymi.
  • Stolik kawowo-herbaciany w szkole.

Protokół z zawodów dla zespołów (wersja PDF), należy podać adres e-mail.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • Uczestnicy Marszu wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku, imienia i nazwiska

w relacjach zamieszczonych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatora, a także na gromadzenie tychże danych w bazach danych Organizatora zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018, poz.1000)

  • Uczestnik zgadza się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144/02 poz. 1204).
  • Należy posiadać miękkie obuwie na zmianę.
  • W związku z ochroną środowiska i ograniczeniem używania plastiku, prosimy uczestników o zabranie własnych kubeczków.
  • Każdy zespół powinien posiadać: kompas oraz przybory do pisania i kreślenia, latarkę.
  • Zgłaszający jest zobowiązany ubezpieczyć uczestników. Członkowie PTTK posiadają ubezpieczenie NNW.
  • Impreza odbędzie się bez względu na pogodę.
  • Za szkody wynikłe wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.
  • Zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń.
  • Osoby zgłoszone, ale nieobecne na imprezie tracą prawo do świadczeń.
  • Na imprezie obowiązuje punktacja Komisji InO ZG PTTK.
  • Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko pod opieką dorosłego Opiekuna.
  • Obowiązkiem uczestnika jest przestrzeganie zasad Karty Turysty, Kodeksu Drogowego oraz Fair Play.
  • Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatorów.